Remembering the “T” in LGBT: Recruiting and Supporting Transgender Students

20 maart 2021

Jaar: 2013
Auteur: Newhouse, Maria R.

Dit onderzoek nodigt de lezer uit om verder na te denken over het concept van gender en te overwegen hoe deze ervaring per student kan verschillen. Door een voor lief genomen concept zoals gender uiteen te zetten, blijkt dat er veel verschillende aspecten aan verbonden zijn. Het artikel biedt een laagdrempelige introductie aan termen zoals gender-identiteit, gender-expressie en transgender.

Tegelijkertijd beaamt het onderzoek om aandacht te hebben voor de unieke ervaring van transgender studenten, die wezenlijk kan verschillen van bijvoorbeeld homoseksuele, lesbische of biseksuele studenten. Om hier beter voor te accomoderen, benadrukt de auteur het belang van een veilige sociale omgeving en de afwezigheid van microagressies. Ook komen er enkele voorbeelden naar voren van manieren waarop de behoeften van de LHBTQIA+ gemeenschap opgehaald kunnen worden.

Zoals dit onderzoek aangeeft, loopt de gemiddelde leeftijd waarop mensen uit de kast komen gelijk aan de periode waarin ze zoeken naar opties voor vervolgonderwijs. Hierdoor is het belangrijk om begrip te hebben voor de verschillende genderidentiteiten die een toekomstige student kan hebben. Denk bijvoorbeeld na over de communicatie naar toekomstige studenten en de sociale omgeving binnen de universiteit.

Ga verder naar het onderzoek >

Dit onderzoek kan gebruik maken van termen en concepten die wijzelf niet hanteren op deze website. Voor meer informatie verwijzen wij u door naar de kaders en definities op deze website.

This site is registered on wpml.org as a development site.