Queer Race Pedagogy for Educators in Higher Education: Dealing with Power Dynamics and Positionality of LGBTQ Students of Color

19 februari 2021

Jaar: 2010
Auteur: Mitsunori Misawa

Misawa stelt in dit artikel dat het LHBTQIA+ studenten van kleur vaak moeten bewegen tussen gemeenschappen van kleur en de LHBTQIA+ gemeenschap, waardoor er vrijwel nooit een volledige waardering is van de overlapping hiervan (zie ook: intersectionaliteit). Dit gebrek aan ruimte specifiek voor de LHBTQIA+ gemeenschap van kleur komt niet alleen terug binnen het klaslokaal, maar ook binnen het publieke debat in het algemeen.

Om een geïntegreerde aanpak voor te stellen, introduceert Misawa in eerste instantie de gescheiden theorieën ‘Critical Race Theory’ en ‘Queer Theory’. Misawa licht de geschiedenis en relevante geschiedenis toe, om vervolgens het idee van Queer Race Pedagogy (QRP) te opperen. QRP wordt omschreven als een holistische aanpak, waarbij de hele belevingswereld van de student in wordt meegenomen.

Door kennis te maken met verschillende theoretische kaders, kun je als onderwijsprofessional of student kijken welke aanpak het beste past bij jou eigen context

Ga verder naar het onderzoek >

Dit onderzoek kan gebruik maken van termen en concepten die wijzelf niet hanteren op deze website. Voor meer informatie verwijzen wij u door naar de kaders en definities op deze website.

This site is registered on wpml.org as a development site.