Transforming the Classroom at Traditionally White Institutions to Make Black Lives Matter

31 maart 2021

Jaar: 2018
Auteur: Tuitt, F., Haynes, C., Stewart, S.

De afgelopen jaren is er een toename geweest in activisme op campussen van universiteiten en hogescholen, waarin studenten hun ongenoegen uiten over het leerklimaat dat ze dagelijks meemaken. De eisen betreffen vaak het training van medewerkers op het gebied van diversiteit en inclusie, eveneens als het aanpassen van het curriculum. De auteurs van dit onderzoek beamen dat deze ervaring veelal komt door het feit dat deze onderwijsinstellingen historisch gezien op witte studenten en medewerkers zijn ingesteld.

Door te putten uit de praktijkervaring die ze hebben, beargumenteren de auteurs van dit onderzoek dat het noodzakelijk is om #BlackLivesMatter in het klaslokaal te implementeren om zo beter onderwijs voor alle studenten te creëren. Concreet bevelen ze zeven handvatten die je als docent kunt gebruiken in het klaslokaal, om zo studenten van kleur zich meer erkenning te bieden in de lessen en de sociale omgeving.

Het kennismaken met- en gebruiken van deze principes kunnen ondersteunen bij het bespreekbaar maken van onderwerpen zoals racisme en discriminatie, terwijl ze er ook voor zorgen dat studenten – ongeacht hun achtergrond – mee kunnen komen in het klaslokaal en de lesstof.

Ga verder naar het artikel >

Dit onderzoek kan gebruik maken van termen en concepten die wijzelf niet hanteren op deze website. Voor meer informatie verwijzen wij u door naar de kaders en definities op deze website.

This site is registered on wpml.org as a development site.