Studiezalen

5 augustus 2020

In 2011 is Positive Society gestart met het project Studiezalen in kwetsbare wijken in Amsterdam. In wezen is de coaching die Studiezalen biedt een combinatie van formeel en informeel onderwijs. Positive Society is van mening dat de groei en het succes van het onderwijs afhangen van meerdere aspecten van het leven van een student, zoals de omstandigheden of het opleidingsniveau van de ouders. Studiezalen biedt fysieke hubs / locaties aan voor leerlingen en middelbare scholieren om een ​​open omgeving en houding te creëren, waar ze door het vertrouwen op te bouwen met de leerling en samen te werken met ouders, scholen en de gemeenschap direct kunnen reageren op de behoefte van de leerlingen en scholieren. Zo wordt er vanuit een hollistisch methode samengewerkt om studenten te motiveren en inspireren in het onderwijs en daarbuiten.

De belangrijkste focus Studiezalen is het ondersteunen van leerlingen en studenten in het formele onderwijssysteem door ook niet-formeel onderwijs te bieden, door:

1. Educatieve ruimtes voor persoonlijke en academische ontwikkeling voor leerlingen in het basis- en secundair onderwijs;

2. Hulp van Life Coaches die educatief materiaal van de scholen verzamelen, voor extra begeleiding in de studiezalen;

3. Ondersteuning leerlingen en middelbare scholieren bij het ontwikkelen en verbeteren van soft skills en sociaal gedrag door middel van tutoring sessies en activiteiten

Studiezalen geselecteerd als best practice binnen het project #Multinclude

Studiezalen behoort tot een van de onderzochte case study binnen het Erasmus+ project #Multinclude waar ECHO in samenwerking met 6 andere Europese partners meer dan 70 good practices van inclusief onderwijs uit verschillende onderwijssectoren heeft gelokaliseerd en geanalyseerd. Klik hier voor de uitkomsten van #Multinclude om meer te weten te komen over trends, perspectieven, strategieën en routes die bijdragen aan inclusie en succes binnen het primair onderwijs tot het hoger onderwijs.

Afbeelding: bron

Zie ook

This site is registered on wpml.org as a development site.