Realizing the international, inclusive, intercultural classroom – Rotterdam Business School

18 augustus 2020

BEST PRACTICE:

In het studiejaar 2015-2016 vormde een groep van twaalf (in feite tien) universitaire docenten van Rotterdam Business School (RUAS) een professionele learning community, deed actieonderzoek in hun eigen praktijk en deelde kennis over het creëren van een veilige, inclusieve leeromgeving waardoor elke student een gevoel van verbondenheid mag ervaren. Elke docent bedacht een interventie om zijn / haar interculturele competentie te verbeteren, paste deze toe, analyseerde deze en schreef een onderzoeksartikel. De twee projectleiders hebben deze werkmethode onderzocht en geëvalueerd en kwamen met aanbevelingen voor het creëren van een cultuur die leraren aanmoedigt om een ​​zelfsturend team van zelfreflecterende beoefenaars te vormen, als rolmodel voor hun studenten.

Het project was succesvol omdat het op het juiste moment, op het juiste moment en met de juiste mensen plaatsvond. Het moment was goed want in 2014 raakten vijf RUAS-collega’s (Hogeschool Rotterdam), waaronder de projectleiders, geïnspireerd tijdens een masterclass over Inclusive Excellence, georganiseerd door ECHO. Ze hebben veel geleerd tijdens deze masterclass. Thuis had het invloed op een aantal andere RUAS-collega’s. De tijd was ook rijp, want bij de RUAS was extra tijd en geld beschikbaar voor interventies, terwijl diversiteit en inclusiviteit in die tijd (2014-2015) hot topics werden. Dat het het juiste moment was werd al snel duidelijk want een van de decanen van RBS ‘adopteerde’ en ondersteunde het onderwerp en er kon centraal ‘innovatiegeld’ aan dit project worden besteed. De eerste ronde was gevuld met zeer betrokken docenten die al gevoelig waren voor het onderwerp. Zo kunnen zij weer leidend zijn voor andere collega’s binnen de instelling.

This site is registered on wpml.org as a development site.